söndag 17 juni 2012

Klart ni ska få se hur vi hade det på Öland..

För att nå upp och steka behövde Milla en pall;)
Öland var min resort, min tillflykt för att vila upp mig efter en lång period av stress. Stress från plugg, jobb och mina egna ambitioner, och det var underbart. Både jag och Jenny fick inse att vi båda kunde ta en läxa av att bara vara. Men verkligheten kom som en käftsmäll och jag blev överrumplad med alla 2 do så fort jag kom tillbaks till vardagen. I helgen har dagarna spenderats med huvudvärk och jag har liksom legat som en död sill i soffan och bara tittat på väskan som behövde packas upp och disken som behövde diskas men bara inte orkat. Jag blir förbannad på mig själv men vad hjälper det, energin har bara inte funnits och nu som känner mig vet att jag gillar min energi och att vara utan den har fått mig att känna mig... tom.

Idag kom jag på mig själv när jag satt med några av mina energivare över en fika och började fundera över hur fan jag har kunnat vara så depp när mitt liv är så rikt och fullt av underbara människor som ger mig glädje och styrka, men ibland har man bara svackor och jag får väll bara inse det.. Även jag är bara mänsklig. Sen att jag har blivit anklagad för ditten och datten sista tiden har inte gjort saken bättre, inget illa menat, säkert, men jag är proffs på att ta åt mig när det är folk jag faktiskt bryr mig om.. Detta är ju inte heller egentligen en dålig egenskap så vad sitter jag och gnäller över.. Imorgon förlitar jag mig på att jag ska orka ta tag i saker utan att det ska kännas som huvudet sprängs av ansträning.

Lyssna på Ghandi vettja “There is more to life than simply increasing its speed.”


Over and out

Inga kommentarer: