måndag 19 april 2010

Meningen med livet?

Hitta det här på aftonbladet:

Vanligaste livsmålen
1. Gå ned i vikt
2. Sluta skjuta upp saker
3. Skriva en bok
4. Bli kär
5. Bli lycklig
6. Skaffa en tatuering
7. Dricka mer vatten
8. Gifta mig
9. Resa jorden runt
10. Åka på en resa utan fastställt mål
11. Se ljuset i norr
12. Lära mig spanska
13. Spara mer pengar
14. Kyssas i regnet
15. Fotografera mera
16. Skaffa nya vänner
17. Lära mig spela gitarr
18. Köpa ett hus
19. Bli kvitt mina skulder
20. Läsa fler böcker

Tragiskt att gå ner i vikt ligger först! Livsmål att gå ner i vikt? Det är snarare målet efter att du har levt livet, ja säg efter en veckas semester, efter sommaren, efter vintern, inför sommaren, men ett livs mål. Usch kändes inte okey att läsa det, men nu känns det mycket bättre att jag tryckt i mig godis och inte rört speciellt mkt på mig=) Bli mer hälsosam skulle vara ett rimligare mål sånnafall, tycker jag.

Näe var rätt mesiga mål tyckte jag, några faller in på min lista så som lära sig spanska, åka på resa utan fastställt mål eller jorden runt, men annars känns det mer som en lista av saker att göra om jag bara hade mer tid ungefär. Som läsa fler böcker, gör det då. Gifta mig,bli kär,köpa ett hus.. Näe sånt händer väl om det händer, när det händer. Skulle inte sätta upp dessa punkter på min mål lista. Finns bättre saker som ska trängas där..

Annars har det pratas avföring och så har vi fått höra kill skvaller hur det andra könet bedömer vem som är mest "manlig".. Den som tittar på snoppen är bög och får ett straff slag.. HAHA och att ni faktiskt mäter snoppen. Bra att ha en killfriend för att reda ut sådanna svårigheter könen emellan. För tjejer erkänn, vi pratar snoppar..

Näe nu har jag flummat färdigt för idag och jag ska nog gå och lägga mig och läsa klart. 140 sidor avklarade iaf. Konstigt att jag inta haft ett liv idag? Men känner mig rätt nöjd med tillvaron ändå, kanske för att jag vet att jag får shoppa imorn?=)

Inga kommentarer: