måndag 17 oktober 2011

Bläää

Idag har jag antingen legat i soffan eller i sängen. Jag är helt slut!

Jag tror på att vi kan påverka hur vi mår genom våra tankar och mina tankar just nu bara put me down. Eller jag har inte ens några tydliga tankar, mina mål är borta och jag bara är, flyter på.. Det är blurry
Helgens bravader har varit toppen underbart roligt och jag har omringat mig av mina kära vänner men igår när jag kom hem till min ostädade lägenhet och bara började räkna upp alla mina to 2s för veckan ville jag bara få va igen och sluta behöva tänka på allt, känna att jag ska vara den bästa kollegan och den super duktiga pedagogen som bevisar att hon pluggar till förskollärare, känna att jag ska finnas till för alla (helst samtidigt) att jag är den motiverade träningsflicka jag vill vara och studenten som kan sin sak (helst lite till med) men Men maskineriet har liksom stannat.

Jag är van vid allt det där och att fara och flänga som en jojo och det brukar få mig glad, men vad nu då..
Jag tror jag tappat min positiva inställning på vägen, jag vill vakna igen måndag morgon med ett leende på läpparna och fråga mig själv, vad ska den här veckan  bjuda på för kul?

Så, så fort jag har kommit ur mitt hosta-upp-lungorna fas så är mitt första 2 do att leta efter min positiva inställning! Och om jag orkar ska jag försöka städa lite här hemma får att underlätta letandet.
Ropa om ni sett den! Min positiva inställning ser ut som ett busigt penntroll med lila hår!

Inga kommentarer: