tisdag 21 december 2010

If birds fly over the rainbow, why can´t I

Vi diskutera det i helgen att julen framhäver olika känslor för oss alla Men för väldigt många uppstår inte den lyckliga glädjen som alla pree-christmas-miracle filmer vill förmedla utan julen medför ångest och en djup suck..
"Christmas night
Another fight
Tears we cried, a flood
Got all kinds of poison in
Of poison in my blood"

Räddningen kom som en blixt från skyn då flera mysiga julkort damp ner i brevinkastet och nu blev jag genast julinspirerad. Just nu sitter jag och krampaktigt håller i min flygande tomtes huvud, ska stryka mina julgardiner och sen ska jag iväg och göra knäck. Ska pulsa hela vägen till johannelund med i snön så jag kommer få känna mig som en redig tomte. Inatt kommer ja sova gött!

Dagens like: Fotografier som julkort och knäck

Inga kommentarer: