onsdag 1 december 2010

Metabolismen...

Metabolism, även kallat ämnesomsättning, är ett sammanfattande namn på de processer där näringsämnen och läkemedel tas upp, omvandlas, bryts ner i kroppen, omsätts till energi och/eller avlägsnas ur kroppen. Här ingår ett mycket stort antal kemiska reaktioner. Dessa processer utgör grundvalen för själva livet. De gör det möjligt för cellerna att växa och föröka sig, att underhålla de strukturer som cellerna är uppbyggda av och att anpassa sig till förändringar i deras livsmiljö.

Det här är det jag försöker få in i skallen tills imorgon,går det bra.. Mja skulle jag inte vilja påstå. Ska jag titta på lite Glee istället, ja tack=)

Dagens Milla: skulle byta ut duken på vardagsrumsbordet till en mer julig bara att jag hade tänt mitt långa räkna-ner-till-julafton ljus och detta stod på den dåvarande duken.. Släcka innan man ska omgruppera.. nej.. Resultat stearin på bord och matta!! Suck. It suck to be me, men jag är så van så nu skrattar jag bara åt mig själv!
Trött som en gnu efter min jobb,klippning,hem till mamma, träna, pynta, pluggdag så efter Glee säger jag God natt! Hoppas på att morgondagens föreläsare är bättre en förklaringarna jag läst nu, för nu känns det som att jag läser turkiska!

Inga kommentarer: