torsdag 26 maj 2011

Dagens Milla..

Jag sitter på didaktiskt seminarium i skolan och ska förklara ett experiment som jag gjort på min arbetsplast som handla om att så frön. En kruka med frön vattnade vi inte alls för att barnen skulle förstå vattnets betydelse för växten.. Sen fortsätter jag babbla lite men den manliga läraren avbryter mig och fråga vad som hände med de fröna som inte fick vatten, varav jag inte ens hinner tänka och kläcker den här kommentaren:
-Ja man skulle ju kunna säga att han aldrig kom till skott så att säga. (Jag tycker jag är as rolig)
Läraren ler liiite och lyfter på ögonbrynen och frågar: Han?
Då brister en klasskompis ut i asgarv och helt plötsligt insåg jag det snuskiga i det hela ( För hon skrattar bara åt snusk)
-Nej, nej alltså DET/DEN menar jag, INTE han. FRÖET!! Men lite för mycket, lite för sent...

1 kommentar:

Le-en sa...

hahaha, grymt Milla! Awesome. Keep up the good work ;)
PUSS