måndag 7 mars 2011

Not whitout you, lovha

Idag är en 100 bollar i luften dag och jag trodde att jag kunde fortsätta med tempot i topp och plugga men icke. Kommer bara på massa konstigt knasigt roligt som inte har med plugg att göra. Som imorse när jag gick till jobbet kom jag på att en kille kom fram i lördagsnatt och sa att han kände igen mig. Jag hade ingen aning om vem han var! Tillslut säger han," det är väll du som jobbar på förskolan på nya tanneforsvägen". Mina ögonbryn höjs och jag svarar lite osäkert "Ja..."
"Jag jobbar på bageriet" säger han då och jag håller på att dö. I flera års tid har någon/några knackat på fönster när jag gått förbi bageriet och varit på väg till jobbet. Nu har dom dock lagt av sig, eller om min vinterjacka täcker för mycket, eller om ja inte hör det längre för jag jämt har lurarna i eller om de andra tanterna äntligen blivit trötta på dom/han... När jag tänker efter är det mest vår-sommar knackningar men nu fick jag ett fejs på bagarknackarn iaf!

På tal om roligheter och knasigheter så tar vi dagens Milla direkt och det är mer en historia idag...
Jag skulle baka semlor på jobbet idag och dom skulle vara gluten och mjölkfria. Redan där fick jag överanstränga mig för att byta ut alla ingredienser mot rätt och räkna hur mycket jag skulle köpa av vad, jobbigt va. I affären går jag i min egna värld med mina lurar och tar en paus från barnpladder och skrik ( Ja det var en sån måndag ) men så plötsligt fastnar jag med korgen i en hylla och liksom ramlar in i den då jag håller den framför mig. Jag säger säkert något fint högt och gick stillsamt vidare till nästa vara och fnittrade för mig själv över hur roligt det måste sett ut i andras ögon.. Inget mer med det, jag handlar det jag ska ha, går tillbaks till förskolan. Börjar baka men sen, vart är den laktosfria grädden??? GISSA DÅ GISSA DÅÅÅ...
Kvar i affären, bara klä på sig och gå en runda till. Finns det mjölkfri grädde förresten?

Nu måste jag plugga till tentan, känner mig helt lost och helt matt menmen bara rycka sig i kragen! Vi hörs när jag har ett liv igen..

Inga kommentarer: